Zdravlje

Ginko biloba čini više štete neko koristi?

Ginko biloba, biljni dodatak ishrani kojeg koristi veliki broj ljudi širom svijeta kako bi sačuvali svoju memoriju i u starosti, može prouzročiti više štete nego koristi, zaključili su američki naučnici iz Oregon State Universityja.
Biljka ginko biloba je prije 50.000 godina prvi put korištena u medicinske svrhe od strane Kineza, a i dan danas se vjeruje da pospješuje cirkulaciju i pomače očuvanju memorije. Međutim, grupa američkih naučnika proučavala je efekte uzimanja tri tablete ginko bilobe dnevno, kod 118 muškaraca i žena od 85 godina i više, i otkrila da redovno uzimanje ovog biljnog dodatka ishrani povećava rizik od moždanog udara, a njegovi efekti na ljudsku memoriju i dalje ostaju nejasni.

Polovina ispitanika je pila tablete ginkgo bilobe, a druga polovina ispitanika je dobila placebo tablete.

Tokom tri godine, koliko je ovo istraživanje i trajalo, čak sedam osoba iz prve grupe je doživjelo veći ili manji moždani udar, dok se takvo nešto nije dogodilo u grupi koja je uzimala placebo.

"Za ginko bilobu je do sada bilo poznato da može uzrokovati komplikacije krvarenja, ali moždani udari u ovoj studiji su prouzrokovani krvnim ugrušcima, a ne pretjeranim krvarenjima, te se radilo o manjim moždanim udarima", objasnio je za Daily Mail autor studije, doktor Hiroko Dodge.

Čak 21 ispitanik, 14 iz placebo grupe i sedam iz prve grupe, kasnije je razvilo probleme sa pamćenjem koji bi se mogli klasifikovati kao demencija.

Kada su istraživači uzeli u obzir i koliko puta su se dobrovoljni učesnici studije sjetili da popiju svoje tablete, primijetili su da su oni koji su najbolje slijedili instrukcije, imali 68% manje šansi da dožive probleme sa pamćenjem.

U svakom slučaju, potrebna su nova istraživanja kako bi se konačno utvrdilo da li ginko biloba može spriječiti gubitak memorije i da je uopšte smijemo koristiti.
(Sarajevo-x.com)
 

Komentari
Unesite komentar
Nadimak*:

E-mail:

Upišite komentar*:

 
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Sarajevo-x.com. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Sarajevo-x.com zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara Sarajevo-x.com nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Trenutno nema komentara na ovaj članak.
Marketing
Anketa

Kakvu vodu pijete?

Sa česme
Flaširanu