Zdravlje
Vitamin E doveden u vezu sa rakom pluća
Uzimanje visokih doza vitamina E kao dodatka ishrani može povećati rizik od obolijevanja od raka pluća, zaključak je nove američke studije.

Grupa američkih istraživača, sa Washington Univerziteta u Seattleu, je četiri godine proučavala 77.000 osoba, starosne dobi od 50 do 76 godina, i pratila njihovu prosječnu dnevnu konzumaciju vitamina C, folične kiseline i dodataka ishrani bogatih vitaminom E. Do kraja ovog perioda, čak 521 osoba je oboljela od raka pluća.
Pušenje, historija bolesti članova porodice i starosna dob su faktori koji su očekivano i povezani sa rizikom od raka pluća. I dok vitamin C i folična kiselina nisu imali nikakav efekat na rizik od raka pluća, redovno uzimanje vitamina E ipak jeste, naročito kod pušača, saznao je BBC.
Nedavno su objavljena i upozorenja o sličnim rizicima pretjerane upotrebe beta-karotina, te mnogi stručnjaci savjetuju da se vitaminima opskrbljujemo samo redovnim jelom voća i povrća.
"Zdrava i uravnotežena ishrana podrazumijeva da osobe u organizam unose širok spektar korisnih hranljivih sredstava i minerala, koji bi mogli pomoći u reduciranju rizika od raka", kazao je doktor Tim Byers sa Univerziteta u Koloradu.
(Sarajevo-x.com)
Komentari
| Unesite komentar |
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Sarajevo-x.com. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Sarajevo-x.com zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara Sarajevo-x.com nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.



