Zdravlje
Vitamin D smanjuje rizik od dijabetesa
Redovno davanje vitamina D kao dodatak prehrani mlađoj djeci može smanjiti rizik za razvoj dijabetesa tipa 1, bolesti koja se javlja u mladalačkoj dobi, rezultat je nove britanske studije.

Ne samo da je uzimanje vitamin D kao dodatak prehrani smanjilo rizik od dijabetesa, već su efekti zavisili i od doze, tj. veće i redovnije doze vitamina D značajno su smanjile rizik od ove bolesti. Naime, stručnjaci vjeruju da vitamin D održava imunološki sistem zdravim i može zaštiti stanice od oštećenja koja uzrokuju hemikalije koje kontrolišu upale.
Prethodne studije su također otkrile da je dijabetes tipa 1 mnogo češća pojava u zemljama gdje je niža izloženost sunčevoj svjetlosti, koja omogućava tijelu da proizvodi vitamin D. Tako npr. dijete u Finskoj ima 400 puta veće šanse za obolijevanje od dijabetesa, za razliku od djeteta u sunčanoj Venecueli.
Kod dijabetesa tipa 1 postupno propadaju beta stanice gušterače koje proizvode inzulin sve do apsolutnog nedostatka inzulina. Ova bolest je veoma raširena u svijetu, a otprilike dva miliona stanovnika Evrope i Sjeverne Amerike pati od dijabetesa tipa 1.
Također je procijenjeno da će broj oboljelih rasti za 40% do 2010., prenio je BBC.
Britanski stručnjaci preporučuju redovno davanje vitamina D kao dodatak prehrani u prvih pet godina života djeteta.
(Sarajevo-x.com)
Komentari
| Unesite komentar |
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Sarajevo-x.com. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Sarajevo-x.com zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara Sarajevo-x.com nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

