Nauka
Rak dojke uzrokovan konzumiranjem alkohola
Opsežna američka naučna studija dovela je u vezu konzumiranje alkohola sa povećanim rizikom obolijevanja od raka dojke žena u postmenopauzi.

Istraživanje je pokazalo da je mogućnost nastanka tumora uvećana za 32% kod starijih žena koje su konzumirale jedno ili dva pića dnevno. Tri ili četiri pića dnevno uvećali su rizik obolijevanja za 51%.
“Rizik je bio evidentan, bez obzira na tip alkohola”, objasnila je naučnica Lew.
Oko 70% žena kojima je dijagnosticiran rak dojke imaju estrogen i progesteron receptor pozitivne tumore.
Lew je objasnila da rezultati studije NCI-a potvrđuju teoriju da utjecaj alkohola na metabolizam estrogena povećava mogućnost nastanka raka.
Dodala je i da je preuranjeno u javnosti davati preporuke o zdravstvenim mjerama, ali je rekla da bi žene trebale razgovarati sa svojim doktorima kako bi procijenili faktore rizika i razmotrili uvođenja promjena u načinu života.
Rak dojke je drugi, odmah iza raka pluća, najučestaliji rak koji pogađa žensku populaciju. Ove godine procjenjuje se da će od ovo oboljenje biti dijagnosticirano 1.2 milionu ljudi širom svijeta, te da će od raka dojka smrtno stradati oko 500.000 osoba, objavio je Reuters.
(Sarajevo-x.com)
Komentari
| Unesite komentar |
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Sarajevo-x.com. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Sarajevo-x.com zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara Sarajevo-x.com nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.

