Zdravlje |Objavljeno 01.09.2010. u 09:57
Zdravlje

Pauza za kafu pomaže da živite duže

Ako pijete šoljicu kafe dnevno, na dobrom ste putu da živite duže, tvrde naučnici. Jedinstveno istraživanje bavilo se dužinom ljudskog života. Naučnici sa univerziteta u Atini pokušali su otkriti kako neki ljudi dožive 100 godina uprkos visokom krvnom pritisku.
Foto: Alamy
Foto: Alamy
Prema studiji, kafa poboljšava elastičnost arterija, što može prevenirati srčana oboljenja.

U istraživanju su učestvovali muškarci i žene od 65 do 100 godina starosti, svi stanovnici grčkog otoka Ikaria. Stanovnici ovog otoka su poznati po svojoj dugovječnosti. Tu svaki treći stanovnik proslavi 90. rođendan.

Stručnjaci tvrde da mediteranska ishrana, lokalni med i čajevi od ljekovitih trava također igraju veliku ulogu kada je u pitanju produžavanje ljudskog vijeka, javlja "Daily Mail".

Naučnici istražuju kako konzumiranje kafe može pomoći ljudima da žive duže. Ispitali su 485 ljudi koji imaju visok krvni pritisak.

Najprije su provjerili elastičnost arterija svih ispitanika. 56 posto ispitanih izjavilo je da kafu konzumiraju umjereno, jednu do dvije šoljice dnevno. Pokazalo se da najzdravije arterije imaju upravo ljudi koji su rekli da kafu konzumiraju umjereno. Njihovi krvni sudovi izgledali su poput onih kod mladih ljudi

Voditeljica istraživanja, dr. Christina Chrysohoou, naglasila je da je umjerena konzumacija kafe dobra za zdravlje te da kofein i antioksidansi mogu povećati funkcionalnost arterija.

Ipak, pijenje kafe treba biti umjereno, jer pretjerana upotreba gorkog napitka može potpuno poništiti efekt kofeina.
(Sarajevo-x.com)


Komentari na članak
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Sarajevo-x.com. Molimo korisnike da se suzdrže od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Sarajevo-x.com zadržava pravo da obriše komentar bez najave i objašnjenja. Zbog velikog broja komentara Sarajevo-x.com nije dužan obrisati sve komentare koji krše pravila. Kao čitalac također prihvatate mogućnost da među komentarima mogu biti pronađeni sadržaji koji mogu biti u suprotnosti sa vašim vjerskim, moralnim i drugim načelima i uvjerenjima.
Unesite komentar
Nadimak*:

E-mail:

Upišite komentar*:
(Preostalo 1000 od 1000 karaktera)
 
Anketa

Pratite li modne trendove?

Da, uvijek
Onoliko koliko mi to dozvoljavaju finansije
Imam svoj stil koji ne ovisi o modnim trendovima
Moda me uopće ne zanima
Facebook preporuke