Naučnici iznenađeni

Gas koji na Zemlji predstavlja znak života otkriven u oblacima Venere

Dž. L.
Ilustracija/Shutterstock
Gas koji se nalazi na Zemlji otkriven je u atmosferi Venere. Ovo potpuno iznenađujuće otkriće fosfina moglo bi nagovijestiti nepoznate procese koji se dešavaju na planeti poznatoj kao Zemljinom blizancu.

Fosfin je gas koji sugeriše prisutnost života na Zemlji, a ideja o zračnom životu u oblacima Venere je intrigantna, piše CNN.

Na Zemlji je fosfin zapaljiv i otrovni gas neugodnog mirisa koji proizvode bakterije kojima nije potreban kisik - poput onih u močvarama, mulju ili čak u crijevima životinja. Njegov miris često se poredi sa mirisom ribe ili bijelog luka.

Venera je po veličini slična Zemlji i često se naziva Zemljinim blizancem, iako ona to zapravo nije. Venera je ustvari neobična planeta koju naučnici još uvijek pokušavaju razumjeti. To je planeta koja se vrti unazad u poređenju s drugim planetama. Gusta atmosfera pomaže Veneri u zadržavanju toplote, a njena površina dovoljno je vrela da se na njoj topi olovo.

Iznad vruće površine Venere, koja dostiže 460 stepeni Celzijusa, temperatura je dosta umjerenija u gornjem sloju oblaka koji se nalazi na 60 kilometara iznad površine planete. Međutim, oblaci iznad Venere su vrlo kiseli, što bi trebalo brzo uništiti fosfin. Kako je onda dospio tamo?

"Nešto se potpuno neočekivano i vrlo intrigantno dešava na Veneri iznad koje je otkrivena neočekivana prisutnost malih količina glasa fosfina", kazala je u Sara Seager, astrofizičarka i koautorica istraživanja.

Istraživanje koje su uradili profesori sa Univerziteta Cardiff objavljeno je danas u magazinu Nature Astronomy.

Buduća promatranja mogla bi otkriti izvor ovih dešavanja u atmosferi Venere. Međutim, stručnjaci ističu da bi prisutnost fosfina mogla biti pokazatelj hemijskih i geoloških procesa koji se dešavaju na Veneri, a koji još nisu otkriveni.