Istraživanje

Ljudi iz više društvene klase češće lažu

Sarajevo-x.com
Istraživači su otkrili da su ljudi koji su uspješniji, bogatiji i na višoj poziciji u društvu skloniji laganju nego ljudi niže klase. Naučnici naglašavaju kako rezultati ne pokazuju da se svi iz više klase ponašaju neetično ili da se svi iz nižih klasa ponašaju etično.

"Nismo rekli da su bogati ljudi automatski i nemoralni, postoji mnogo bogataša koji su ujedno filantropi, poput Warrena Buffetta ili Billa Gatesa“, rekao je istraživač Paul Piff sa Univerziteta Berkeley u Californiji, prenosi portal Livescience.

Istraživači su započeli studiju tako što su ispitanike razdvojili prema statusu i klasi, zatim su odredili da se nemoralno ponašanje ne mora nužno nasljeđivati te su tako isključili genetiku.

Na testu tokom kojeg su poredali zdjelice sa bombonama je bilo evidentno da bogatiji grabe više slatkiša, a vrlo brzo je utvrđeno i da su skloniji izmišljanju nego ljudi slabijeg statusa.

Prema rezultatima studije iz 2008. godine su ljudi iz viših društvenih slojeva skloniji sitnim krađama u prodavnici od siromašnijih ljudi, jer ih uzbuđuje pomisao na krađu stvari koje mogu dobiti. Studije koje testiraju prekoračenja brzine u vožnji također potvrđuju da bogatiji ljudi češće voze brže nego što je dozvoljeno.