Pronađena u naseljivoj zoni

Na novootkrivenoj planeti, sličnoj Zemlji, moglo bi biti vode

Sarajevo-x.com
Naučnici su otkrili planetu koja bi mogla imati uvjete poput onih koji vladaju na Zemlji. To povećava šanse da na planeti ima života.

Planeta nazvana Gliese 581g se nalazi 123 biliona svjetlosnih godina od Zemlje. Oko zvijezde kruži u zoni Goldilocks u kojoj je moguć život, saopćeno je iz NASA-e.

Istraživanje je vršeno u opservatoriju WM Keck na Havajima. Na površini planete Gliese 581g bi moglo biti vode. To znači da spada u grupu planeta za koje se kaže da poprilično nalikuju Zemlji.

Naša planeta je ocijenjena indeksom 1,0 (Earth Compatibility Index), a planeta Gliese 581g, koja je pronađena u sazviježđu Libra, ocijenjena je indeksom 0,89. To je bolje u odnosu na Mars, koji je ocijenjen indeksom 0,7.

Američki eksperti vjeruju da Saturnov mjesec Titan ima najbolje uvjete za život. Ovi zaključci su bazirani na uvjetima koji vladaju na njegovoj površini, koji se odnose i na vitalne hemijske reakcije.

Nova otkrića su bazirana na jedanaestogodišnjem posmatranju patuljaste crvene planete Gliese 581g. Korišten je HIRES spektometar na teleskopu Keck I. Istraživanje je vršio tim lovaca na planete sa Univerziteta u Kaliforniji i Institutu Carnegie u Washingtonu.

Steven Vogt, profesor astronomije i astrofizike na Univerzitetu u Kaliforniji je jedan od vođa istraživanja.

"Naša otkrića ukazuju na mogućnost da je planeta naseljiva. Činjenica da smo relativno brzo otkrili ovu planetu koja se nalazi blizu, govori nam da ih vjerovatno ima još", rekao je Vogt.

Neki astronomi još uvijek vjeruju da planeta može biti naseljiva ako ima gustu atmosferu, dok su drugi skeptični. Novootkrivena planeta Gliese 581g leži u sredini naseljive zone. Jedna strana planete je uvijek okrenuta prema zvijezdi oko koje kruži, dok je druga strana uvijek u mraku. Rezultat toga je stabilna klima na površini planete, smatra Vogt. Najnaseljivija zona na površini planete bi trebala biti ona između zona sjene i svjetlosti.

Planeta je otkrivena u vrijeme kada astronomi šire naseljivu zonu i uključuju više kriterija kako se ne bi isključila mogućnost vanzemaljskog života.

Izvještaji eksperata kažu da je do sada otkriveno više od 700 egzoplaneta, ali da se samo nekolicina njih nalazi u naseljivoj zoni, objavio je Daily Mail.